our sponsor

Followers

Monday, October 6, 2014

[ULASAN FILEM] Horns (2014)

Horns merupakan filem adaptasi novel tulisan Joe Hill, anak kepada Stephen King. Dari studio yang terbitkan The Wolf of Wall Street dan akan datang, Dumb and Dumber To. Looking forward to it.

Nama Joe Hill sebenarnya umum yang menggemari novel dah cukup maklum dalam dunia penulisan dan kira bagus juga dia tak tumpang nama ayahnya bila guna initial Joe Hill, bukan nama keluarga, Joseph King. Novel beliau selalu masuk list best-seller. Horns ni pula bukan filem pertama yang diangkat dari novel dia, sebelum ni ada cubaan memfilemkan novel horror Heart-Shaped Box dengan premis rockstar yang membeli poltergeist dalam bentuk dead man's suit yang dibungkus dalam heart-shaped box. Saya ada juga follow novel grafiknya, Locke & Key.

Filem ini mengisahkan seorang lelaki yang bernama Ig Perrish yang telah dituduh terlibat dalam kes rogol dan pembunuhanteman wanitanya Merrin Williams. Dengan kebolehan paranormal yang baru ditemui dan dihadapinya, dirinya nekad untuk mencari siapakah pembunuh sebenar.

Klasifikasi: NA
Genre: Drama / Fantasi / Seram
Tarikh Tayangan: 13 November 2014
Bahasa: English
Pengedar: TGV Pictures
Pengarah: Alexandre Aja
Pelakon: Daniel Radcliffe, Juno Temple, Heather Graham

No comments:

Related Posts with Thumbnails