our sponsor

Followers

Thursday, July 24, 2014

[KELAB BLOGGER] Blogger terlalu kejar trafik hingga mengaibkan orang lain.

Man Blogger Popular membuka persoalan yang menarik untuk dibincangkan tadi: Apa pendapat anda bila ada blogger terlalu mengejar trafik hingga sanggup mengaibkan orang lain ? Tidakkah tindakannya itu akan mencemarkan imej blogger ?

Pada saya, benda ni dah lama berlaku sejak dari zaman URTV, Media Hiburan, Melodi lagi, cuma sekarang ia berubah format saja. Ini cucu cicit mereka. Dan khalayak terlalu suka dan mahukan sampah-sampah yang begini. Ada permintaan. Patut hapuskan URTV,Mangga dan Melodi dari dulu lagi. tapi kalian menyokongnya. Bila pengacara Melodi yang baru ganti Zizan Razak macam gampang, kalian bising. Kenapa kalian tak runtuhkan bangunan Sri Pentas je?

Takde istilah blogger pun pada saya. Dulu kita ada personal website yang bertujuan untuk berkongsi tanpa rasa riak. Bila golongan blogger famous glorify-kan blogging, ramai yang nak ikut famous seperti mereka. Ia mula menggantikan media tradisional sampaikan isi kandungan blog sama, membosankan, yang bongok dan tak ada kemajuan. Banyak wannabe tapi ye lah, bukan saya bayar pun bil internet diorang. Ikut suka diorang lah. Nak pulau pemendanya?

Bagus kalau bercerita tentang kebaikan dalam blog. Tapi apa pula pandangan rakan-rakan jika blog digunakan untuk mendedahkan tentang keburukan (niat supaya ia dijauhi) sebagai contoh, kegilaan terhadap Kpop yang melampau-lampau yang tak bersesuaian dengan masyarakat kita?

No comments:

Related Posts with Thumbnails