our sponsor

Followers

Monday, October 6, 2014

[ULASAN FILEM] 2 Alam, terbitan Dr. Rozmey

Ehem. Dah setahun tak posting. Since ada sorang movie addict cerita pasal movie 2 Alam ni, saya pun terpanggil untuk menonton movie ni. Sebenarnya penceritaan movie ni sangat bagus. Banyak moral sebenarnya. Saya cuba elakkan berfikir negatif tentang produsernya yang nak untung 40juta. Saya rasa movie ni boleh pergi jauh. Sebab?? Sebab ia bukanlah sampah seperti yang disangka. Ia lebih kepada ubat. Movie ni membantu saya menguatkan semangat saya supaya sabar bila kawan kata nak datang beraya tapi tak datang pun. Dan percaya pengurus baru Manchester United sedang sedaya upaya menaikkan kembali reputasi pasukan serta movie ni mampu membuang masa saya yang terluang ketika menanti cinema tutup. Maka saya rasa movie ni setanding Caligula. Itulah review saya, sekian.

p/s: sesungguhnya 1gb data rugi akibat menonton movie 2 Alam.

SINOPSIS: 2 Alam is about a transsexual named Amy, previously known as Adam bin Zainal, who commits suicide and whose body is brought back to his village for burial. While prepping his body for burial according to Islamic customs, strange incidents begin to arise.

Classification: 18
Genre: Drama / Horror
General Release Date:18 Nov 2010
Running Time: 1 Hour 28 Minutes
Distributor: Primeworks Studios
Cast: Aaron Aziz, Suhaillah Salam,Faizal Hussein, Adrea Abdullah
Director: Ed Zarith, Hairie Othman

No comments:

Related Posts with Thumbnails