our sponsor

Followers

Saturday, August 16, 2014

[FILEM] HATED - GG Allin & The Murder Junkies (1993)

"With GG, you don't get what you expect, you get what you deserve..."

HATED - GG Allin & The Murder Junkies (tahun 1993) arahan debut Todd Phillips (pengarah Road Trip, siri Hangover) merupakan sebuah filem dokumentari indie yang dihasilkan sewaktu Phillips masih di sekolah filem. Filem doku ini telah menang Best Documentary di New Orlean. Ia menceritakan tentang pemuzik punk dan shock rocker GG Allin dan kenapa dia pelik pada orang, sehinggalah kematiannya. Ia diolah oleh band member dia, cikgu dia, abang dia. Band yang dianggotainya pula terkenal dengan lagu "Bite It You Scum" dan gaya GG yang gila-gila, belasah orang waktu perform, berak, makan taik, baling taik, bergaduh, cabul perempuan. Fakta, GG pernah dihantar ke kelas pendidikan khas kerana lambat dalam belajar.

Sepertimana orang lain yang mengaku diri tuhan, cara dilayan waktu dan cara mati pun kurang bagus. Firaun, muka ditatap hingga kini, dimumia. GG muka masih dengan taik tak dicuci waktu mati, dikencing di kubur, diberak. Sebab GG orang yang tak ikut cakap orang, get rid of it all, semuanya berkaitan freedom, kalau dia orang Melayu, dia akan cakap "suka hati aku la nak buat apa, korang kisah apa". Namun GG tetap tidak dapat melawan takdir. Katanya nak mati bunuh diri atas pentas, tapi tak berlaku. Ya, dia suka buat janji mahu menembak dirinya pada Halloween tapi mesti waktu itu dia dalam tahanan polis. Menurut kata abangnya, GG mati sama macam penyanyi rock lain, tipikal. Sebab dadah.

AMARAN! Filem ini tidak sesuai untuk yang tak suka tengok taik, main taik dan lain-lain. Sesuai juga untuk peminat gore.

No comments:

Related Posts with Thumbnails