our sponsor

Followers

Wednesday, July 15, 2015

Kes gaduh LOWYAT: pesanan dari Shahrul Azmi Ahmad

Kecoh dekat plaza low yat... Aku pun nak menyibuk...

Malu tengok anak bangsa Melayu yang perangai ntah apa2... 10 bulan Ramadan terakhir yg Allah muliakan, sepatutnya surau dan masjid yg dikunjungi... Bukan plaza low yat... Bukan shopping complex... Bukan Jakel dan yg sewaktu dengannya...

Kalau rasa tertipu beli HP, resit kan ada... Pergilah report tribunal... Bincang elok2 dulu, kalau org kedai tak mau mengalah, barulah ke tribunal... Shaw some class in negotiations... At least you don't bite the dust...

Apa guna menyinsing lengan nak tunjuk kekuatan... Ini bukan zaman feudal... Bukan zaman dinasour yg kuat berkuasa secara total kepada yg lemah...

Dah la mulut busuk, semua barang sampai benda dlm kain maknya pun disebut... Mana akhlaknya... Mana adab... Nak ajak bergaduh sampai ajak gang... Ini perbuatan cowards... Ibarat B Rajnikan kata "hanya babi yg datang berkumpulan... Singa akan datang seorang"... Then resolve yourself lah

Aku pun ada problem dgn kedai HP ni... Lepas berbulan tak resolve, 7-8 kali call dia buat sambil lewa, aku reported tribunal... Kelam kabut kedai tu minta kautim dgn aku... Bukan takat dia offer HP baru, dia upgrade model lagi

Tak cukup tu, selang seminggu call lagi offer HP lain pulak... Cukuplah, aku tak mau ambil kesempatan...

Aku selalu ingat pesanan sahabat aku si kaduk masa di nilai dulu... Dia kata dalam hidup ni cuba2lah selalu bantu orang... Kalau tak boleh bantu, at least jangan menyusahkan orang lain pula...

Kita org Melayu tiap hari mengomel kononnya kita jauh ketinggalan dgn bangsa lain terutama dlm hal economy... Bab education, orang kita pun malas... Kalau rajin, tak macam tu perangainya... Dan paling mengharukan, akhlak bangsa semakin jauh... Islam hanya tinggal pada nama sahaja, nilainya sudah lama dibuang ke Sg Klang.

No comments:

Related Posts with Thumbnails