our sponsor

Followers

Monday, June 22, 2015

Kisah penjual air Qur'an 30 Juzuk mahal kena tarbiyah balik

hari ni sekali lagi org datang opis jual air quran 30 juzuk. dan sorang lagi kene sekolah oleh aku.

"kalau saya minum dan mandi dengan air ni boleh ke saya masuk syurga tanpa dihisab ?"

"encik ni melawak je la, mane boleh encik" jawab dia.

"dah tu nak dibuat mende saya air quran ni" tanya aku.

"air ni dibacakan oeh imam besar masjid xxx, imam ini antara imam yang terbaek, ulama besar. sebab tu harga dia pon mahal" komen si penjual.

"bukan ke lebih elok kalau ulama ni pegi duduk kat atas empangan tu dan baca 30 juzuk al quran ni kat air dalam empangan tu. ramai orang boleh ambil manfaat dari air empangan tu, bukan takat minum dan mandi. basuh baju, basuh rumah, basuh keta suma boleh" komen aku balik.

dan dia pon blah...

Sumber: FB Fatihatulikhlas Khaleel

No comments:

Related Posts with Thumbnails