our sponsor

Followers

Tuesday, July 15, 2014

Video Kiki Kamaruddin steering lock mengamuk kereta Peugeot putih plet CDM25 kena langgar dikeji pengguna media sosial

Tapi dari video tu nampak macam Lily dah terbiasa dengab perangai sebegitu. Dan mungkin bukan pertama kali dia buat macam tu. Kalau saya jadi uncle tu, saya dah ambik defensive mode (sebab diancam dengan objek keras), dengan merampas steering lock dari genggamannya, menghayun ke mukanya sekuat hati sehingga dia tercampak sejauh 200 ela. Maksud saya, tindak balas refleks. Gua trauma beb kalau perempuan gila macam tu.

Apa yang saya nampak kat sini ialah semangat 1Malaysia yang ditunjukkan warga Malaysia yang tidak senang dengan kelakuan kurang ajar seorang wanita terhadap seorang pakcik yang mungkin seusia dengan bapanya. Orang yang sebangsa dan seagama pun kurang setuju dengan tindakan wanita tersebut dan memberikan pujian kepada uncle tersebut yang berbangsa cina yang nampak tenang sahaja. Ianya sedikit sebanyak menunjukkan tahap kematangan rakyat Malaysia yang tidak bersifat perkauman dalam menilai sebarang situasi. Bravo!

No comments:

Related Posts with Thumbnails