Seorang pelanggan bernama Farid Nor meluahkan rasa tidak puas hati terhadap pengalaman beliau di Restoran FizoMawar, di Bangi. Dalam satu hantaran, beliau menyatakan bahawa beliau membelanjakan RM16.80 untuk minuman dan makanan, tetapi terpaksa menunggu selama 32 minit untuk hidangan tersebut disajikan.
Farid yang datang seorang diri di restoran tersebut mendapati bahawa pelayan tidak membenarkannya duduk di kawasan berhawa dingin. Walau bagaimanapun, selepas menunjukkan meja kosong di bahagian beraircond, pelayan tersebut akhirnya membenarkannya untuk duduk di situ. Namun, ketika beliau memesan minuman, Farid terpaksa menunggu selama 29 minit sebelum minuman itu sampai ke mejanya. Beliau membandingkan restoran FizoMawar dengan Restoran Murni yang menurutnya lebih pantas dalam menyajikan minuman walaupun dengan jumlah pelanggan yang lebih ramai.
Makanan yang dipesan Farid tiba dalam tempoh 32 minit dengan rasa yang hanya biasa-biasa sahaja. Menu yang dipesan termasuk nasi putih, ayam goreng rempah dengan bijan, kuah gulai, dan sambal, yang beliau anggap tidak kompleks dan boleh disajikan lebih cepat. Farid berpendapat bahawa Fizo Omar, yang merupakan pemilik restoran dan seorang pelakon serta penceramah motivasi, perlu lebih banyak belajar mengenai pengurusan restoran dan memberi perhatian kepada aduan pelanggan. Menurutnya, harga RM16.80 yang dibayar tidak setimpal dengan kualiti makanan dan servis yang diterima. Farid mengingatkan bahawa pelanggan seharusnya tidak disindir dan mereka berhak mendapatkan pengalaman yang memuaskan di restoran.
Sumber dan gambar: Farid Nor
No comments:
Post a Comment