our sponsor

Followers

Sunday, February 8, 2015

Preview dan ulasan filem BANGUNAN arahan Khir Rahman

29 Januari lalu telah berlangsungnya pratayang media filem BANGUNAN yang menjadi filem tempatan pertama yang mengadakan preview filem di GSC Nu Sentral (yang baru dirasmikan pagi sebelumnya).

Plot: Suatu temuramah rambang untuk proses kreatifsebuah produksi filem,  telah menemukan suatu pengalaman lain dari yang dijangka, lalu mengubah hala produksi tersebut ke arah kisah aneh di sebuah Bangunan. Khabarnya, apa yang bakal disaksikan bukanlah berasal dari skrip tetapi apa yang benar-benar berlaku. Bangunan akan ditayangkan di pawagam berdekatan pada 5 Februari 2015. Arahan Khir Rahman dan Sein Qudsi, dibintangi oleh Khir Rahman, Sein Qudsi, Aqasha, Yusran Hashim, Osh Azmi Musa dan Wan Shahidi. Terbitan Camwerk Studios dan Suar Channel, edaran Excellent Pictures.

Ulasan: Khir Rahman boleh saja pitch idea filem (berbentuk separa dokumentari dengan slot akhir ialah lakonan semula) ini untuk slot tv dengan nama, wait.... Entiti. Dia ada 2 kes bangunan saja yang ditampilkan, dan itu yang hanya sempat dirakam. Kalau dirakam/ditokok-tambah mitos urban berkaitan bangunan untuk menambah durasinya, itu lebih molek daripada filem ini dihabiskan dengan filler Tinggal Seorang yang tiada kena mengena dengan tema asal filem. Cerita last tu menarik kalau buat silent horror film yang boleh berdiri sendiri. Ya, part last tu tak berapa nak setuju dicantum sekali.

Poster tanpa gambar pelakon. Awesome!

Bintang sebenar filem ini: Cikgu Yusran.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=qe_5qfulIZM

No comments:

Related Posts with Thumbnails